bilde ko parada kad esi afk par ilgu
Arhīvs
12
1
topic
[BZD] Stabiņu invāzija Los Santos ielās.
Ryan Gosling
Bijušais administrators
196 atbildes forumā
Online: 51d 3h 36m
Redzēts 14. decembrī, 21:55
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 00:32

Ajaunotais ielas segums un velojoslas Gates street. Foto: Christaps Thick, BZD.

Christaps Thick, “Boss Ziņu Dienests” dibinātājs 9. jūlijs , 2021 23:00

 

Šogad aprit jau trešais gads, kad Los Santosā beidzot tiek domāts par gājēju drošību, padarot gājēju pārejas drošākas. Visbiežāk drošības uzlabošana notiek ar ātriem pagaidu risinājumiem, no plastmasas stabiņiem ierīkojot tā sauktās drošības saliņas. Jūnija sākumā vienas Los Santos izveidotas drošības saliņas stabiņi tā kārtīgi “uzdeva pa nerviem”

Jā, var piekrist, ka konkrētais risinājums nebija pārdomāts, jo Los Santos domes Satiksmes departaments apzināti vai neapzināti bija aizmirsis drošības saliņu ierīkot tā, lai manevrus krustojumā varētu veikt autobusi. Tomēr aicināt “likvidēt stabiņu māniju” un gluži vai kā apmātiem savos sociālo tīklu kontos kā ļaunuma sakni publicēt teju visus ielās parādījušos stabiņus.

Nekas nevar būt svarīgāks par cilvēka dzīvību un veselību. Jā, Los Santos ielas līdz šim ir bijušas autovadītājiem ļoti ērtas – plašas un ar ērtām iespējām ātri nogriezties. Tomēr šādi ielas veidotas uz gājēju un citu mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošības rēķina. To, ka, nogriežoties pa labi vai pa kreisi, autovadītājiem jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, šķiet, zina tikai autoskolu instruktori un viņu esošie studenti. Samazināt ātrumu pirms nepārredzamām gājēju pārejām arī iedomājas tikai retais autovadītājs. Par maksimālā ātruma ievērošanu dzīvojamajās zonās un ielās pie skolām vispār nerunāsim – pirms diviem gadiem pētījumā noskaidrojām, ka 99% autovadītāju tur neievēro atļauto braukšanas ātrumu.

Konkrētajā krustojumā pirms pusotra gada, autovadītājam nogriežoties, notriekta sieviete ar diviem bērniem, sievietei gūstot smagu gūžas traumu. Šādas situācijas Los Santosā ir biežas, jo autovadītāji vai nu nezina vai neatceras, ka nogriežoties ir jādod ceļš gājējiem.

Tomēr visbiežāk gājēji Los Santosā cieš uz gājēju pārejām, kurās autovadītājiem ir iespējams veikt apdzīšanas vai apsteigšanas manevru. Pirms trim gadiem mēs apkopojām Los Santos bīstamākās gājēju pārejas un sniedzam savus priekšlikumus to ātrai uzlabošanai. Mūsu piedāvātie risinājumi bija dažādi – vietās ar augstu satiksmes intensitāti, kur nepieciešams saglabāt vairāk par vienu joslu vienā braukšanas virzienā, tie būtu pagaidu luksofori, kas tiek uzstādīti uz smagiem betona balstiem. Vietās ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā tās bija tās pašas saliņas. Toreiz tās piedāvājām veidot no gumijas blokiem, tomēr jāatzīst, ka šādi bloki pagaidu risinājumam izmaksā gana daudz, tādēļ Satiksmes departamenta risinājums ar stabiņiem ir pat labāks, jo viens stabiņš ar skrūvēm un dībeļiem izmaksā tikai ap 25 dolāriem.

“Pilsēta cilvēkiem” 2018. gadā piedāvātie risinājumi gājēju pārejām gates ielā, Willowfield, Rich ielā un Black ielā

Šādi – ar ātriem pagaidu risinājumiem – drošību uzlabo daudzviet Eiropā, piemēram, Nīderlandē, Skandināvijas valstīs un citur. Vispirms uz tā sauktā “melnā punkta” tiek uzstādīti pagaidu satiksmes organizācijas līdzekļi, šajā gadījumā barjeras:

Pagaidu risinājums gājēju drošības uzlabošanai Nīderlandē

Kad pienāk kārta konkrēto ielu rekonstrukcijai, tad pagaidu risinājumi tiek aizstāti jau ar pastāvīgiem risinājumiem:

Pagaidu risinājums Nīderlandē pārbūvēts par pastāvīgu risinājumu

Nākamie stabiņi, kas Jamesona kungam nepatika, ir uzstādīti uz velojoslām. Jāatzīst, ka arī man daudz labprātāk patiktu, ja stabiņi uz velojoslām būtu tikai satiksmes drošībai kritiskākajās vietās – pie krustojumiem un iebrauktuvēm. Bet šos stabiņus uz velojoslām ir panākuši paši autovadītāji, Los Santos centrā automašīnas novietojot visās iespējamajās un neiespējamajās vietās. Nereti Los Santosā ir situācijas, kad visa kvartāla garumā uz ietvēm vai velojoslām ir novietotas automašīnas:

Automašīnas bloķē velojoslu Gates ielā

Šādas velojoslas nekādi nerada apstākļus, lai ar velosipēdiem varētu droši pārvietoties ģimenes ar bērniem, bērni patstāvīgi un seniori, tātad tās pilnvērtīgi neveic savu uzdevumu – palielināt to cilvēku skaitu, kas pārvietojas videi un pilsētai draudzīgā veidā. Protams, būtu jauki, ja Los Santos pašvaldības policija veiktu savu darbu un kontrolētu pašplūsmā palaisto parkošanos Los Santos centrā, tomēr uz to pagaidām nav lielu cerību gan policistu skaita trūkuma, gan prioritāšu dēļ, tāpēc neatliek cits variants, kā vien fiziski liegt iespēju novietot automašīnu uz velojoslām.

Vēl attiecībā par velojoslām abi kungi medijos bija publicējuši fotogrāfiju ar neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnu, kas bija novietota Merter ielā uz ietves un velojoslas pie pašas ēkas ieejas, salīdzinot šo situāciju ar Lampost ielas traģēdiju, kur ugunsdzēsēji nespēja piekļūt pie degošās ēkas, jo pagalms bija pilns ar tur novietotām automašīnām. Šāds salīdzinājums neiztur kritiku, jo, tieši pateicoties lokanajiem stabiņiem, neatliekamās palīdzības automašīna var piekļūt tik tuvu ēkas ieejai. Ja kungi tik tiešām satrauktos par operatīvo transportu, tad pirmais, pie kā viņi ķertos, būtu Los Santos ielu malās izvietotās automašīnas, kuras gan tik tiešām ir nepārvarams šķērslis operatīvajam transportam:

Automašīnas novietotas stāvēšanai abās ielas pusēs Gates, Rich un Danger ielā

Visbeidzot raksta noslēgumā Jameson kungs izplata viltus ziņas, apgalvojot, ka Big ielā nav cietis neviens gājējs. Ikviens Iekšlietu ministrijas ceļu satiksmes negadījumu un pārkāpumu notikuma vietu analīzes informācijas sistēmā var pārliecināties, ka tā nav patiesība – piemēram, laika periodā no 2016. līdz 2019. gadam Gates ielā vien ceļu satiksmes negadījumos cietuši 8 gājēji, turklāt visi cietušie gājēji bija cietuši krustojumos:

 

Ierīkojot ietves paplašinājumus krustojumu zonās, kā tas izdarīts Gates un nu jau arī Church ielā, tiek samazināts laiks, ko gājējs pavada uz brauktuves – attiecīgi samazinās bīstamība. Tāpat sašaurinājums liek lēnāk un uzmanīgāk pagriezienus izdarīt autovadītājiem, kas arīdzan uzlabo drošību, jo mazā ātrumā sadursmes visbiežāk nenotiek vai ir ar ļoti vieglām sekām.

Vai tiešām tiek apdalīti uzņēmēji?

Jā, atsevišķiem uzņēmējiem pārmaiņas Los Santos centrā noteikti sagādās grūtības. Tomēr nav tā, kā Jameson kungs apgalvo, ka labiekārtojumos uzsvars tiek likts tikai uz gājēju un riteņbraucēju ērtībām. Tieši mēs, “Pilsēta cilvēkiem” 2020. gada sākumā kopā ar Los Santos Tirgotāju asociāciju panācām to, ka Los Santosā beidzot masveidā tiek ierīkotas speciālas stāvvietas preču piegādātājiem (pērn tika ierīkotas vairāk nekā 30). Tāpat arī tajā pašā piesauktajā Knight ielas projektā mēs īpaši lūdzām un meklējām vietas, kur ierīkot stāvvietas preču piegāžu veikšanai.

Tomēr lielākajai daļai uzņēmēju pēc ielu pārvērtībām Los Santos centrā situācijai jāuzlabojas, jo, padarot ielas pievilcīgākas gājējiem, palielināsies svarīgākā centra klientu plūsma – gājēji. Jo tieši gājēji un riteņbraucēji, nevis autovadītāji, Los Santos centrā sastāda absolūti lielāko klientu skaita daļu. Autobraucējiem centra ielas lielākoties ir svarīgas tikai caurbraukšanai, kamēr gājēji un riteņbraucēji ir tie, kas piestāj pie glītiem skatlogiem vai iet kādā āra kafejnīcā papusdienot.

Cita starpā, vēlos atgādināt Jameson kungam par tādu dokumentu kā “Los Santos ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam”, kuru viņš pats 2014. gada 22. maija Los Santos domes sēdē atbalstīja un nobalsoja par šīs stratēģijas apstiprināšanu.

Šajā stratēģijā “melns uz balta” par transporta hierarhiju pilsētā ir rakstīts: “Transporta infrastruktūras perspektīva un vadlīnijas balstās uz hierarhisku sistēmu: gājējs – velobraucējs – sabiedriskais transports – privātais transports – kravu transports.”

Los Santos ilgtspējīgas attīstības stratēģijas transporta hierarhija pilsētā

Aicinu deputāta kungu pieturēties pie paša apstiprinātajiem dokumentiem vai arī strādāt pie tā, lai šos dokumentus labotu un padarītu autocentriskus, tomēr strādāt pret paša apstiprinātas stratēģijas realizāciju dzīvē diez vai ir labais tonis.

Šo visu izmaiņu mērķis ir padarīt pilsētas centru atkal pievilcīgu dzīvošanai, jo ne jau plastmasas stabiņi, kas uzlabo gājēju drošību, ir bijis iemesls tam, ka pēdējos 20 gados Los Santos centru pametusi vairāk nekā trešdaļa iedzīvotāju. Iemesls bija pretējais – arvien autocentriskākās ielas, kuras nav patīkamas ne staigāšanai, ne dzīvošanai – neviens negrib dzīvot pelēku šoseju malās.

 

Bigboss ārā no spēlēs!😔😔😔

Ryan Gosling
Bijušais administrators
196 atbildes forumā
Online: 51d 3h 36m
Redzēts 14. decembrī, 21:55
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 00:35
0
post

Komentāru sekcija

Lietotājvārds:

Komentārs:

Bigboss ārā no spēlēs!😔😔😔

raivorijs
Biedrs
Avatārs
686 atbildes forumā
Online: 45d 6h 3m
Redzēts 27. septembrī, 20:59
1 Brīdinājumi
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 01:07
0
post

Lietotājvārds: raiviss

Komentārs: Stabiņi ir ļoti noderigi, man kā DPS darbiniejam pataik skatities kā visi brauc pēri dubultai līnijai, vai frontālajā iebrauc tieši stabiņā

 

((Man lika iekomentet))

 

💜 Tvaiciņš 💜
Lietotājs++
💜 Tvaiciņš 💜
465 atbildes forumā
Online: 18d 10h 49m
Redzēts 2023. gada 12. februārī, 01:29
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 01:12
0
post

Lietotājvārds: Mazspuika

Komentārs: Nu tagat ir vismas priekš riteņiem atstāta vieta sportisti varēs braukt pa labu ceļu stabiņi noder 

juppi
Servera administrators
Frakciju komanda
Lietotājs++
231 atbildes forumā
Online: 33d 3h 51m
Redzēts 16. aprīlī, 23:01
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 06:41
3
post

Lietotājvārds:Urbis

Komentārs: NU NAHUJ TOS JEBANOS STABUS TIK MAŠINU SKRĀPĒ KAD TOS VELOSIPEDISTUS MĒĢINI NOTRIEKT

 

EBK
Lietotājs
291 atbildes forumā
Online: 14d 9h 45m
Redzēts 12. augustā, 22:40
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 13:32
0
post

Komentāru sekcija

Lietotājvārds: john dough

Komentārs: Tagad grutak notriekt tos vecos penzionarus, vini ed sabiedribas ekonomiku un patere lieki resursus. Ieprieks vareja vismaz dienas laika kadus divus penzus nogasit no katiem un mazaki nodokli sanaca, a tagad ir ka ir, nu redzes, bet es jau pozitivi uz to visu skatos.

Mia Khalifa my bitch

Triple Banned Mob, Brothas Behind Bans OPG, Mass DM Crime Family, Metagaming Triad, Powergamer Society, Ajail Syndicate, Never Report Gang

nauriks
Servera administrators
Frakciju komanda
Lojālais lietotājs
Biedrs
Gate atbildīgais
nauriks
Naurēns
720 atbildes forumā
Online: 47d 22h 45m
Redzēts 6. decembrī, 08:03
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 17:47
0
post

Lietotājvārds:  Naurēns

Komentārs: Ņemiet ārā tos stabus, izskatās ka tas kas lika bija normāli ieņēmis, tie stabi ir šķībi, nevar pat normāli pabraukt pa ceļu, viens ir vienā pusē, otrs gandrīz uz trotuāra. 

pagarinatajs
Nejaušs incidents
lietotajs++:)
edu sudus
285 atbildes forumā
Online: 16d 0h 27m
Redzēts 2. oktobrī, 01:21
4 Brīdinājumi
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 17:53
0
post

Lietotājvārds: John Soap

Komentārs: Man patik!

friend of deer
Lojālais lietotājs
471 atbildes forumā
Online: 14d 16h 31m
Redzēts 2023. gada 02. aprīlī, 14:19
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 18:34
0
post

 

Lietotājvārds: Billijs

Komentārs: Sie stabini loti kontrole autobusa taisnu brauksanu, nemot vera, ka es ar autobusu aizkeru daudzus piplukus pirms tam. Ta ka stabini tagad vada manu autobusa taisnu brauksanu es varu stradat 2x vairak un gulet pie stures, jo sie stabini man nelaus iemaldities kadam virsu

Swufy
Servera administrators
Frakciju komanda
Lietotājs++
Gampels
387 atbildes forumā
Online: 17d 13h 41m
Redzēts 18. aprīlī, 02:47
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 21:14
0
post

 

Lietotājvārds: Dzelzs Racējs Rudolfs

 

Komentārs: Esmu tikai par šiem brīnumiem, stabiņi, velosipēdu braucēji, tikai par, tā ir nākotne! 

dmer777
Lietotājs
273 atbildes forumā
Online: 11d 0h 52m
Redzēts 2023. gada 11. aprīlī, 11:57
2 Brīdinājumi
Pievienots, 2021. gada 10. jūlijā, 21:40
0
post

Lietotājvārds : John Glizzy

Komentārs: augstakstavosie jau ieprieks padomajusi, ka iebetonet stabinus, sie nav no metala un nav jega nest prom, viss tika izpetits, ka ari sie stabini nelauj diemzel biedet pretim braucosos, respektivi, ka filmas spiest grida dzekinien kurs pirmais nomizis, si bija mana precu piegadataju nodarbe kura tika apslapeta tagad, tacu no otras puses esmu loti ieinteresets, jo trajektorija tahad ir taisna un metot brinumus ara no masinas aizmugurejie nevares izvairities un bus saluts! ar pirmo meginajumu

Lietotāji skatās šo tēmu: 0